Decemberi nyár Tenerifén – leégésveszély!

dscn5665a.jpgA karácsonyi evés-ivás és családozás után december 29-én áttettük a székhelyünket Tenerifére, a Kanári-szigetek legnagyobb, és sokak szerint legszebb helyére. Az odaút inkább csak hosszú volt, mivel az utolsó madridi esténken meg kellett enni és inni mindent a kiköltözés előtt, majd hajnali 6-ra jött értünk a taxi, hogy vigyen a repülőtérre. Szóval három óra alvás után, nem kicsit kótyagosan telt az út, de szerencsére egyébként teljesen zökkenőmentes volt, percek alatt átjutottunk minden ellenőrzésen. A szigettel már az érkezéskor szerelembe estünk, kilépve a reptér épületéből huszonöt fok fogadott, és szikrázóan kék ég.

És a szikrázó ég alatt ott várt minket egy expressz busz, ami egyenesen elhozott minket a városba, ahol lakunk. Santa Cruz (de Tenerife hivatalosan, mert legalább öt másik Santa Cruz van a világon) gyakorlatilag a sziget fővárosa, egy kétszázezres nyüzsgő város, teljes karácsonyi díszben - ez utóbbi kissé bizarr, világító hópelyhek lógnak a pálmafákról, és rövidgatyás szandálos emberek mászkálnak alatt, miközben szól a Frank Sinatra karácsonyi albuma. És mindezt folyton látjuk-halljuk, mert mert szállásunk egy lakás a hatodikon, teraszunk a sétálóutca felett van.

A házigazdánk nagyon segítőkész, mesélt a szigetről is, és figyelmeztetett, hogy naptejet használjunk, mert könnyű leégni. Azon már csak mosolygott, hogy mi ennek a figyelmeztetésnek mennyire örültünk, mennyire lelkesek vagyunk, hogy itt nyár van. Ráadásul nem akármilyen: melegfront jött, az előrejelzések szerint a 20-25 fok helyett 28-29 fokra kell készülnünk...

dscn5748a.jpgÉrkezés után aludtunk egyet, majd három óra körül elindultunk felfedezni a várost. Megtaláltuk a kikötőt, ahol hatalmas jachtok, konténereket szállító teherhajók és vitorlások is sorakoztak. Kicsivel arrébb a part mentén áll egy különös épület, a helyi koncertterem, ami bizonyos szögből tisztára a Sidney operaházra hasonlít, más szögből megy egy ágaskodó kobrát idéz, elég látványos. Alatta pedig stílusosan a tengerparti nagy kövekre zenészek, zeneszerzők portréját festette valaki poénból. Mondjuk a legpoénabb az, hogy az elkövető amilyen jól rajzol, olyan rémes a helyesírása, kissé átkeresztelt egyes embereket.

Kicsivel arrébb van a vár, de ezt csak ők nevezik annak, valójában nagyon aprócska. Valamire mégis jó lehetett, mert a helyiek nagyon büszkék arra, hogy amikor Nelson admirális az angolokkal a 18. században megtámadta a szigetet, mindössze 1700 katonával sikerült visszaverni őket...

A sétánk egyetlen nem lenyűgöző felfedezése az volt, hogy tengerparti strand sajnos a városban nincs (bár láttunk gerilla módra fürdeni helyieket itt-ott), csak egy medencés strandot találtunk, ahonnan a tengert nézed. Sok értelme nincs, de nagyon szépen meg van csinálva.

dscn5779a.jpgA szokásos tizenkét kilométeres séta után bevásároltunk és leültünk vacsorázni, majd megtervezni, hogy mit fogunk csinálni az itt töltött hét napban. A sziget vagy a strandolásra vagy a kirándulásra van optimalizálva (múzeum, építészeti emlék kevésbé van), szóval elő kell készítenünk a fürdőruhát és az edzőcipőt, aztán meglátjuk, mit tudunk megszervezni. Azt hiszem, Sándor és Móni néha szidni fog (a tizedik kilométer és ezer méter szintkülönbség után), de tényleg olyan csodálatos a természeti környezet Tenerifén, hogy muszáj kiélvezni. De mindenkinek meg lesz az öröme, Sándor már talált egy hatalmas piacot, és nézegeti a recepteket, hogy milyen hal, kecske és egyéb helyi jellegzetes étel van, amit megfőzhetünk. Szóval jönnek majd a túrabeszámolók és a receptek...